ПРОЕКТ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ

ПРОЕКТ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ

«Про встановлення місцевих податків і зборів  на 2018 рік»

Відповідно до ст.10, 12, 14, 266, 267, 268, 274, 293 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755 -VI із змінами і доповненнями,  керуючись п. 24 ч. 1 статті  26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада

ВИРІШИЛА :

  1. Встановити на території Таврійської міської ради податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

1.1. Визначити об’єкт оподаткування, платників податку, пільги із сплати податку, звільнених від оподаткування, податковий період та інші обов’язкові елементи податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, згідно зі ст. 266 Податкового кодексу України.

1.2. Ставки податку для об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб встановлені у розмірі 0,1 відсоток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового року) за 1 кв. метр бази оподаткування, за винятком будівлі промислові та склади 0,01 відсоток, будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки) 1,5 відсотки.

  1. Встановити на території Таврійської міської ради транспортний податок.

2.1. Визначити об’єкт оподаткування, платників податку, базу оподаткування, податковий період та інші обов’язкові елементи транспортного  податку, згідно зі ст. 267 Податкового кодексу України.

2.2. Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 Податкового кодексу України.

  1. Встановити на території Таврійської міської ради єдиний податок.

3.1. Ставки єдиного податку  для платників єдиного податку першої групи встановлені  в межах до 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму та другої групи в межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати (фізичні особи – підприємці).

3.2. Ставки єдиного податку для суб’єктів господарювання, які не зазначені в п.п. 3.1. встановлюється відповідно до п.п. 293.3-293.9 ст. 293 Податкового кодексу України.

3.3. База та об’єкт оподаткування, податковий період та інші обов’язкові елементи єдиного податку визначаються згідно із главою 1 розділу XIV Податкового кодексу України.

  1. Встановити на території Таврійської міської ради туристичний збір.

4.1. Визначити базу та об’єкт оподаткування, податковий період та інші обов’язкові елементи туристичного збору згідно зі ст. 268 Податкового кодексу України.

4.2.  Ставка збору встановлюється у розмірі 1 відсотка до бази справляння збору, визначеної пунктом 268.4 статті 268 Податкового кодексу України.

4.3. Справляння збору здійснюється:

4.3.1. Адміністраціями готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та іншими закладами готельного типу, санаторно-курортними закладами.

4.3.2. Квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб на поселення у будинки (квартири), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму.

4.3.3. Юридичними особами або фізичними особами – підприємцями, які уповноважуються міською радою справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.

4.4. Встановити, що перелік юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців, які уповноважуються справляти збір на умовах договору, затверджується окремим рішенням міської ради.

5.Встановити ставки земельного податку на території Таврійської міської  ради, згідно додатку 1.

  1. Новокаховській об’єднаній державній податковій інспекції у місті Новій Каховці здійснювати нарахування місцевих податків і зборів у 2018 році відповідно до прийнятого рішення.
  2. Вважати такими що втратили чинність рішення Таврійської міської ради від 14.07.2017 року № 107 «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2017 рік» та рішення від 17.02.2017 р. № 210 «Про внесення змін до рішення Таврійської міської ради № 107 від 14 липня 2016 року «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2017 рік».
  3. Це рішення набирає чинності з 1 січня 2018 року.
  4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови Марчука Л.В.. та постійну комісію з питань планування бюджету, обліку, управління та приватизації власності міської ради (Рудич О.В..).

 

Міський голова                                                                                       М.І. Різак

Додаток 1

Ставки земельного податку  на території Таврійської міської ради  на 2018 рік»

 

Цільове використання земельних ділянок Ставки земельного  з 01.01.2018  року 
1. Ставки податку за земельні ділянки, нормативно  грошову оцінку, яких проведено  (незалежно від місцезнаходження) Ставка земельного податку  в відсотках  від нормативно грошової оцінки
1.1.  Ставка податку за земельні ділянки сільськогосподарських угідь:

1.1.1 За земельні ділянки, зайняті садівницькими товариствами, фермерськими господарствами, садовими і дачними будинками фізичних осіб, а також за земельні ділянки, надані для ведення особистого селянського господарства, та підприємств державної форми власності;

1.1.2 За земельні ділянки зайняті іншими селянськими господарствами

 

 

 

 

0,3

1,0

1.2 За земельні ділянки, зайняті житловим фондом,  автостоянками для зберігання особистих транспортних засобів громадян, які використовуються без отримання прибутку, гаражно-будівельними, дачно-будівельними та індивідуальними гаражами (загальне користування)  

0,05

1.3 За земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні виробничого та  рекреаційного призначення 1,0
 1.4. За земельні ділянки залізничного транспорту (у межах населених пунктів)  (крім земельних ділянок, на яких знаходяться окремо розташовані культурно-побутові будівлі та інші споруди і які оподатковуються на загальних підставах)  0,25
1.5 За земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні

суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності,            земельних ділянок, зазначених  у пунктах 1.1 та   1.3 даного рішення )

 

2,0

1.6.За земельні ділянки (в межах та за межами населених пунктів),

надані для розміщення об’єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії

3,0
1.7.За земельні ділянки, що відносяться до земель водного фонду (в межах  населеного пункту) 0,03
 1.8 За земельні ділянки, які знаходяться в державній  та  комунальній формі власності  (крім земельних ділянок, зазначених у п.1.7 даного рішення) 1,0
 1.9  Для інших земельних ділянок 1,0
1.10. Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно. 3,0
2.Ставки податку за земельні ділянки,  розташовані за межами населених пунктів та нормативну грошову оцінку яких не проведено Ставка земельного податку  в відсотках  від нормативно грошової оцінки одиниці площі ріллі по  області
2.1.  Ставка податку за земельні ділянки  сільськогосподарських угідь :

2.1.1 За земельні ділянки, зайняті садівницькими товариствами, фермерськими господарствами, садовими і дачними будинками фізичних осіб, а також за земельні ділянки, надані для  ведення особистого селянського господарства, та підприємств державної форми власності

2.1.2 За земельні ділянки різного цільового призначення, розташовані за межами населеного пункту

 

 

 

0,7

 

 

5,0

2.2.За земельні ділянки несільськогосподарського призначення   підприємств державної та комунальної форм власності  

3,0

2.3. За інші земельні ділянки несільськогосподарського призначення  (крім ,     земельних ділянок, зазначених  у пунктах рішення  2.2 даного рішення )  

5,0

2.4. За земельні ділянки, що відносяться до земель водного фонду та залізничного транспорту 0,3
3.  За земельні  ділянки на період оформлення правовстановлюючих документів  на  земельну ділянку  ( неоф). 3,0

 

Секретар ради                                                                                                         А.М.Хахалєв

Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб приймаються за адресою :

м. Таврійськ, вул.. Франка, 29, виконавчий комітет, або за тел. 7-36-67, 7-41-76

Термін прийняття пропозицій та зауважень до проекту регуляторного акту становить

1 (один) місяць з дня оприлюднення проекту регуляторного акту.

  Аналіз регуляторного впливу

 

Назва регуляторного акта: «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2018 рік».

Регуляторний орган: Таврійська міська рада.

Розробник: виконавчий комітет Таврійської  міської ради,  юрисконсульт, економіст відділу бухгалтерського обліку та звітності, землевпорядник Таврійського міськвиконкому.

  1. Визначення і аналіз проблеми, яку передбачається

Цей регуляторний акт встановлює місцеві податки і збори, визначає об’єкти оподаткування, платників податків і зборів, розмір ставок, пільги зі сплати окремих видів податків, що зумовлює надходження додаткових коштів до міського бюджету та створює передумови для розвитку підприємництва, економіки в цілому, та соціально-економічного розвитку території.

  1. Цілі регулювання

Цілями регулювання є:

  • безумовне виконання норм чинного законодавства;
  • встановлення місцевих податків і зборів;
  • отримання додаткових коштів до міського бюджету та направлення їх на втілення програм соціально-економічного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери.
  1. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу

3.1 Залишення питання неврегульованим означає недоотримання додаткових надходжень від сплати місцевих податків та зборів, неможливість направлення додаткових коштів на здійснення програм соціально-економічного та культурного розвитку, зменшення фінансування соціальної сфери та порушення чинного законодавства України. Альтернатива є неприйнятною, оскільки не допомагає вирішити проблему.

3.2 Прийняття проекту нормативно-правового акту «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2018 рік».

Аналіз обраної альтернативи показує, що перший спосіб не є прийнятним, так як він цілком не задовольняє ні інтереси держави з однієї сторони, ні територіальної громади  з іншої. Невизначеність процесу введення в дію місцевих податків і зборів призведе до втрат надходжень до місцевого бюджету, які можливо було б залучити на здійснення програм соціально-економічного та культурного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери.

За таких обставин перевага була віддана другому способу, оскільки в цьому випадку досягнути вищезазначеної мети можливо в найбільш короткий термін з урахуванням особливостей роботи міської ради.

  1. Механізм реалізації мети

Згідно з Податковим кодексом України до повноважень міських рад належить прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів та пільг по місцевих податках і зборах.

Зробити це можливо за рахунок прийняття відповідного рішення Таврійської міської ради.

Тому вирішення проблеми щодо врегулювання питань справляння місцевих податків і зборів на території міської  ради пропонується шляхом прийняття рішення  «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2018 рік».

  1. Обґрунтування можливості досягнення поставлених цілей у разі затвердження запропонованого регуляторного акта і оцінка можливості проведення і виконання вимог регуляторного акта

Враховуючи, що виконання зазначеного рішення є загальнообов’язковим для всіх учасників правовідносин у системі оподаткування, досягнення цілей, передбачених п.2 цього аналізу, вбачається цілком реальним.

Рішення буде запроваджено на належному рівні і підлягатиме обов’язковому виконанню органом місцевого самоврядування, органом державної фіскальної служби та платниками місцевих податків і зборів.

Досягнення встановлених цілей шляхом виконання вимог цього регуляторного акту принесе вигоди без необхідності здійснення витрат, а саме:

– зменшуються витрати на адміністрування місцевих податків і зборів;

– орган місцевого самоврядування дотримається принципу верховенства закону;

– орган державної фіскальної служби та платники місцевих податків і зборів застосовуватимуть нормативно-правові акти Таврійськоїї міської ради з питань оподаткування, які відповідатимуть вимогам чинного законодавства.

Контроль та нагляд за додержанням вимог запропонованого регуляторного акта буде здійснюватися органами державної фіскальної служби систематично, у тому числі під час проведення перевірок.

  1. Визначення очікуваних результатів ухвалення запропонованого регуляторного акта

Регулювання впливає на кожну з трьох базових сфер: інтереси громадян та суб’єктів господарювання, інтереси держави, органу місцевого самоврядування.

 

Сфера впливу Вигоди Витрати
Інтереси органу місцевого самоврядування – нормативні акти міської ради з питань оподаткування місцевими податками і зборами, відповідатимуть вимогам чинного законодавства;

– зростання надходжень до міського бюджету, що забезпечить додаткові можливості для досягнення соціально-економічного розвитку та вирішення проблем благоустрою, потреб громади, фінансування програм та збалансування інтересів усіх учасників регуляторного процесу.

відсутні
Інтереси громадян та суб’єктів господарювання – застосування прозорого механізму справляння місцевих податків і зборів;

–   встановлені чіткі розміри ставок єдиного податку

–   прогнозування та стабільність бізнесу

Запровадження додаткових податків та зборів відповідно до норм законодавства України.
Інтереси

держави

– Запровадження соціально справедливих місцевих податків та зборів.

–    встановлення пільг зі сплати окремих податків для підприємств, установ організацій, що фінансуються з державного бюджету України.

– створення умов для розвитку бізнесу та економіки держави в цілому.

відсутні

 

  1. Обґрунтування запропонованого терміну дії регуляторного акта

Пропонується встановити строк дії регуляторного акта на 2018 рік, що співвідноситься з цілями його прийняття. Зміни до регуляторного акта вносяться в разі потреби та в разі внесення змін до чинного законодавства.

  1. Визначення показників результативності регуляторного акта

Показниками результативності запропонованого проекту рішення міської  ради є збільшення надходжень до місцевого бюджету.

  1. Визначення способів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта в разі його ухвалення

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься протягом року з дня набрання ним чинності, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта планується здійснити за три місяці до закінчення терміну, на який приймається цей регуляторний акт.

Періодичне відстеження результативності не планується у зв’язку з тим, що термін дії регуляторного акта складає 1 рік.

Під час проведення відстеження результативності цього регуляторного акта будуть використовуватись офіційні статистичні дані щодо показників результативності регуляторного акта.

Міський голова                                                                                                         М.І.Різак